четвъртък, 17 април 2014 г.

Under Destruction или как българинът може.

Никога не съм се замисляла да пиша музикални ревюта. Всеки ден през ушите ми минава огромно количество музика, а най-готиното е, че никога не ми е достатъчно. Хм, как да се изразя правилно - обикновено търся и намирам още.

Но за този пич искам да пиша. Искам да изкрещя на целия свят колко талантливи са българите.

За KiNK научих от едно бивше гадже по времето, когато бях все още в 11 клас, а електронната музика тепърва навлизаше в живота ми. Тогава беше модерно да се слуша дръм енд бейс, а българската сцена се поддържаше от HMSU. Да съм била силно запозната с творчеството му - мне. По-скоро знаех за него, доколкото знаех и за HMSU, което между другото слушах почти всеки ден. Може би Cool Bass реално беше първият негов трак, който имах честта да чуя.

KiNK - Cool Bass

С годините обаче дръм енд бейсът сякаш залезе, тези, които го правеха рязко смениха жанра и се насочиха към liquid и по-софт неща, включително даркстеп. Аз самата за KiNK не бях чувала след това, затова просто предположих, че е спрял да прави музика. А ТО КАКВО БИЛО?

Нашият небеизвестен господин на име Страхил Велчев взривявал цяла Европа и не само с музиката си. Не мога да му го отрека. Той просто е талантлив и като казвам тези думи, ги казвам с огромно възхищение и преклонение пред таланта му. Съдбата ме срещна с него отново почти 5 години по-късно, защото KiNK издава нов албум, който излиза на "пазара" на 5 май. Съвсем случайно, слушайки любимото си garage pirate radio Rinse FM, базирано в Лондон, попаднах на нещо, което ми грабна окото. Предаването беше на Bicep със специален гост KiNK. Казах си "Е, наше момче е, няма как да не го слушаш, пък и може би е единственият път, в който ще чуеш българин по Rinse." и оставих радиото да върви. Още същата вечер се поразрових за повече информация.

Rinse FM podcast - Bicep w/ KiNK (08.04.2014)

Останах безмълвна. Нащият човек е велик! Не, всъщност нашият човек е огромен! Знаете ли, до този момент аз бях свикнала да виждам диджеите с един лаптоп и сто навързани кабела да ми пускат музика, която аз вече знам и ме кефи. Но KiNK ми показа какво е да си истински диджей. Те правят музика на момента, тя не просто е в лаптопа им, тя е в главата им, тя е навсякъде и всеки звук може да бъде сглобен в мелодия, която да гали ухото. Виждайки всичките машинарии покрай него, всяко докосване на обикновено копче е достатъчно, за да извади чиста магия от себе си.

RA Sessions: KiNK

Искрено и горещо препоръчвам на любителите на електронната музика да чуят за какво иде реч. Новият албум на г-н Страхил Велчев се нарича Under Destruction и на моменти много ми напомня на звука от 90-те години. Той внася звук от софийската Зона Б-5, където е и правен. В Soundcloud има вече качено промо, което е най-интересното нещо, което съм чувала в близките 3 години, откакто слушам предимно електронна музика.

KiNK : Under Destruction - Album presentation mix

Пожелавам на Страхил Велчев да продължава все така. Просто да прави това, което прави, защото му се получава. И защото явно светът вижда какъв огромен потенциал има в този човек. Очевидно никой не знае за това име в България, а и честно казано не мисля, че българите заслужават да го знаят. Срамота е, че момчето достига до такива висоти, а в нашата KLETA TATKOWINA няма никакъв отзвук. Ама това сме си го заслужили ние, защото само ние сме способни да си изгоним талантите си извън страната.

Няма коментари:

Публикуване на коментар